דלג לתוכן העמוד

מאמר מיוחד פורסם בעיתון "עולם קטן" על ידי הרב אברהם ליפשיץ, ר"מ בישיבת חומש, תחת הכותרת "ברית המשרתים", קורא לציבור הדתי-לאומי להתקומם נגד השיח האלים והמתלהם המופנה בתקופה האחרונה כלפי הציבור החרדי ולומדי התורה.

​הרב ליפשיץ פונה במאמרו ישירות אל הציבור הסרוג, ותוקף בחריפות את ההתבטאויות הקשות ומסע הרדיפה המנוהל נגד הציבור החרדי. המאמר מפרט שורה של צעדים פוגעניים שננקטו לאחרונה, ובהם מעצרי בחורי ישיבה, ביטול סעיף 46, פגיעה בתקציבי הישיבות והמעונות, לצד מתקפות תקשורתיות בלתי פוסקות.

​הרב ליפשיץ יוצא בביקורת ישירה נגד התבטאויות של בכירים במערכת הפוליטית: הוא תוקף את דבריו של נפתלי בנט על "מדינה חרדית עצמאית בתוך ישראל", וכן מגנה קריאות שנשמעו לשלול מהציבור החרדי את הזכות לבחור ולהיבחר. הרב מציב מראה נוקבת בפני הציבור הדתי-לאומי ומציין כי אם אמירות מסוג זה היו מופנות נגד הציבור הדתי־לאומי או נגד מפעל ההתיישבות והמתנחלים – הציבור הסרוג היה מתקומם מיד.

​בפתח דבריו מבהיר הרב ליפשיץ בהגינות כי הוא אינו מסכים עם עמדת הציבור החרדי ביחס לגיוס לצה"ל, אך מדגיש כי עצם הצורך להתנצל לפני שכותבים דבר שבח על הציבור החרדי – מעיד כשלעצמו על מצבו הקשה של השיח הציבורי.

​בהמשך המאמר פונה הרב ליפשיץ פנימה, אל הציבור הדתי־לאומי, ותוהה על היעדר ההערכה הראויה לעמלה של תורה:
​"כשם שמשבחים ומוקירים כל חייל בצבא, ובצדק, כך עלינו גם לשבח ולהוקיר כל לומד תורה. מדוע לומדי התורה בציונות הדתית אינם זוכים לאותה הערכה ציבורית שמקבלים לוחמים?"

את המאמר חותם הרב ליפשיץ וכותב:
​"לא חייבים להסכים עם החרדים. אבל חייבים לתת כבוד לתורה וללומדיה. הם לא משתמטים ולא פרזיטים, הם בוני העם והארץ. הם לא מוצצים לנו את הדם – הם מזרימים לנו אותו".

להצטרפות לקבוצת עדכוני "התיישבות עכשיו" בוואטסאפ

מעוניינים להגיב? לדווח? צרו איתנו קשר במייל האדום

93% אהבו את הכתבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך