דלג לתוכן העמוד

הבוקר התקיים יום הגיבוש הראשון של תלמידי השלוחה החדשה של ישיבת "בני דוד" מעלי, שתוקם בא' באלול ביישוב גנים. האירוע סימן אבן דרך משמעותית בחידוש ההתיישבות בארבעת היישובי שנעקרו במסגרת תוכנית ההתנתקות, כאשר לראשונה מזה 21 שנים נערך במקום סיום מסכת חגיגי.

​בפעילות המיוחדת השתתפו עשרות תלמידים, בהם בוגרי כיתות י"ב שסיימו בימים האחרונים את לימודיהם בתיכון וצפויים להתחיל את לימודיהם בישיבה בשנת הלימודים הקרובה, לצד תלמידים שעתידים ללמוד בשנה ב' ובשנה ג'. במהלך היום נפגשו התלמידים עם צוות הישיבה, קיימו פעילויות היכרות וגיבוש, ושמעו על חזון הקמת הישיבה כחלק בלתי נפרד מחידוש האחיזה וההתיישבות בגנים, השב ונבנה מחדש.

​רגע מרגש במיוחד נרשם כאשר תלמיד הישיבה, מתן כהן, ערך סיום מסכת חגיגי – סיום המסכת הראשון המתקיים על אדמת גנים מאז נעקר היישוב כחלק מתוכנית הנסיגה.

​הישיבה החדשה תפעל כשלוחה של הישיבה הגבוהה "בני דוד" בעלי, בראשות הרב יהודה סדן, כאשר בראשות הישיבה בגנים יעמוד הרב נריה בולק.

הישיבה צפויה לקלוט את מחזור התלמידים הראשון שלה כבר בשנת הלימודים הקרובה, ולהוות עוגן תורני וחינוכי משמעותי ליישוב המתחדש.

ראש הישיבה המיועד בגנים, הרב נריה בולק, הדגיש את החשיבות הרוחנית של המהלך:
"ברוך ה', זכינו לעלות היום עם כ־40 תלמידים ליישוב גנים לקראת פתיחת ישיבת בני דוד בא' באלול. במהלך היום קיימנו סיור ביישוב, שיחות עם יוסי דגן ועם אברכי הישיבה, ועסקנו בגיבוש החבורה ובהיכרות עם החזון הרוחני של בית המדרש החדש. בעזרת ה' נעלה לגנים בתחילת זמן אלול, נפתח את שערי בית המדרש ונצמיח מקום של תורה שיהיה מקור אור וברכה לצפון השומרון המתחדש."

​ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, פנה אל התלמידים והבהיר כי מדובר בצעד אסטרטגי וערכי מן המעלה הראשונה: "תזכרו את הבוקר הזה, אתם עושים היסטוריה. 21 שנה אחרי הגירוש אנחנו עומדים כאן ומקיימים את השבועה שנשבענו לחזור לצפון השומרון. אנחנו לא רק בונים בתים ויישובים, אנחנו בונים על יסודות אדירים של תורה וערכים.
כאן בגנים תקום ישיבה לתפארת שתוסיף אור גדול לכל האזור, ולצידה יישוב גדול ומשגשג."

​דגן הוסיף והדגיש את יעד המשילות והרצף ההתיישבותי באזור: "אנחנו נחושים להביא לכאן משפחות רבות ולהפוך את החזרה לצפון השומרון למציאות של אל חזור. כאן תהיה ישיבה ענקית ויישוב ענק, והדור הזה זוכה להיות חלק מהתיקון ההיסטורי הזה."

​יום הגיבוש נערך כחלק מהיערכות נרחבת לפתיחת הישיבה בא' אלול הקרוב, במהלך כולל לחידוש ההתיישבות בצפון השומרון ולהקמת מוסדות תורה וחינוך ביישובים המתחדשים באזור, המהווים מענה ציוני הולם ותשובה ניצחת לעקירה העבר.

סיום מסכת של בחורי הישיבה החדשה ביישוב גנים (צילום: רועי חדי)

להצטרפות לקבוצת עדכוני "התיישבות עכשיו" בוואטסאפ

מעוניינים להגיב? לדווח? צרו איתנו קשר במייל האדום

100% אהבו את הכתבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך