לראשונה: יושמה החלטת הקבינט להגנת אתרי מורשת באזורי A ו-B
המנהל האזרחי החרים מחפר פלשתיני שחידש עבודות הרס בסמוך למערות קבורה חשמונאיות ליד יריחו, בעקבות פניית שר המורשת עמיחי אליהו.
בצעד תקדימי, החרים היום (שלישי) המנהל האזרחי מחפר פלשתיני שחידש עבודות פיראטיות בניגוד לחוק, בסמוך למערות קבורה חשמונאיות עתיקות באזור יריחו.
מדובר בעליית מדרגה חשובה באכיפה ובמשילות, שכן זוהי הפעם הראשונה שבה מיושמת באופן מעשי החלטת הקבינט מהחודשים האחרונים. החלטה זו קבעה כי מדינת ישראל תאכוף בצורה נחושה הגנה על אתרים ארכיאולוגיים ונכסי לאום גם בשטחי A ו-B, מול ניסיונות הפלשתינים למחוק את העבר היהודי באזור.
האירוע הנוכחי החל לפני כשבוע, כאשר הרשות הפלשתינית פתחה בעבודות דורסניות לסלילת ציר חדש באזור מבצר דוק. תוואי הכביש המתוכנן עבר ישירות על גבי מערכות קבורה עתיקות ויקרות ערך מהתקופה החשמונאית.
עם זיהוי הפגיעה במורשת, התערבו אנשי קמ"ט ארכיאולוגיה במנהל האזרחי ודרשו את הפסקת העבודות לאלתר, ובעקבות זאת המחפר אכן עזב את הנקודה.
אולם הבוקר, בחוצפה ובהפרה בוטה של ההנחיות, שב הכלי המכני לאתר וחידש את פריצת הציר. בעקבות חידוש העבודות הבלתי חוקיות והאיום המיידי על האתר, פנה שר המורשת עמיחי אליהו בדחיפות למנהל האזרחי, והוביל לפעולה המבצעית הנחושה שבה אושרה והתבצעה החרמת הכלי.
שר המורשת, עמיחי אליהו, בירך על התגובה המהירה והנחרצת של כוחותינו בשטח ואמר:
"אני מברך את אנשי המנהל האזרחי ואת קמ"ט ארכיאולוגיה על פעולה נחושה, מהירה ויעילה. העמידה האיתנה שלהם מול ניסיונות הרס המורשת שלנו היא תעודת כבוד. הבוקר הוכחנו שהחלטות הקבינט אינן נשארות על הנייר. כשיש רצון ויש נחישות, ממשלת ישראל יודעת לשמור על נכסי צאן הברזל של העם היהודי בכל מקום, ולמנוע את מחיקת עברנו ההיסטורי".





כתיבת תגובה