צעד היסטורי בבנימין: 465 דונם הוכרזו כאדמות מדינה
צעד דרמטי להרחבת היישוב גבעות הרואה בבנימין: 465 דונם הוכרזו כאדמות מדינה. השר סמוטריץ': "נלחמים במדינה פלסטינית שלא תקום".
בשורה אדירה להתיישבות ביהודה ושומרון:
465 דונם הוכרזו היום (רביעי) כאדמות מדינה לצורך הרחבת היישוב גבעות הרואה בבנימין, כמהלך אסטרטגי המבצר את הריבונות והאחיזה הישראלית בשטחי יהודה ושומרון.
ההכרזה הנוכחית מהווה שלב דרמטי בהסדרת היישוב גבעות הרואה, לאחר שבחודש פברואר 2023 הכריז הקבינט המדיני-ביטחוני על הכרתו כיישוב חדש ועצמאי. מאז ההכרזה, מקודמים במרץ כלל הליכי ההסדרה בשטח: אלוף פיקוד המרכז חתם על הרחבת תחום השיפוט, משרד הפנים קבע סמל יישוב רשמי, וכעת הושלם המהלך עם הכרזת השטחים כאדמות מדינה.
לצד הכרזת הקרקעות, כבר בימים אלו מקודמת תב"ע ראשונה של למעלה מ-900 יחידות דיור במקום. המהלך הרחב מתבצע כחלק ממדיניותו של השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' לביצור וחיזוק ההתיישבות, הכוללת את אישורם של למעלה מ-100 יישובים חדשים, עשרות אלפי יחידות דיור, ועשרות אלפי דונמים של אדמות מדינה.
שר האוצר ויו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הדגיש את חשבות המהלך ואמר:
"גבעות הרואה הוא יישוב אשר עמד בגבורה במשך למעלה מעשרים שנה של המתנה לרגע בו ממשלת ישראל תקדם את הסדרתו. בחסדי שמיים, כחלק מהסדרת כלל ההתיישבות הצעירה בשנים האחרונות, אנחנו זוכים להשלים את המלאכה גם כאן, וההכרזה שקידמנו היום תהווה מנוף אדיר של צמיחה ופיתוח ליישוב".
השר הוסיף והבהיר את המשמעות המדינית של המהלך מול הלחצים להקמת מדינה פלסטינית בשטח:
"מול תכניות השמאל לפנות יישובים – אנחנו נלחמים במדינה פלסטינית שלא תקום. מדובר במקל גדול נוסף שאנחנו תוקעים בגלגלי המדינה הפלסטינית שלא תקום, ומקדמים ריבונות דה-פקטו. אני מודה לאנשי המינהל האזרחי, לאלוף הפיקוד ולמינהלת ההתיישבות על הובלת המהלכים".
ישראל גנץ, ראש מועצת בנימין ויו"ר מועצת יש"ע, הצביע על החשיבות המהלך לשטחים באזור: "הכרזת מאות רבות של דונמים בגבעת הרואה הינה מהלך בעל חשיבות אסטרטגית מהמעלה הראשונה. היישוב ממוקם במרחב מרכזי בלב הארץ, ומהווה את העוגן המערבי של גוש שילה-עלי. הרחבתו מחזקת את הרצף ההתיישבותי, את האחיזה הישראלית בשטח ואת הביטחון של מאות אלפי אזרחי ישראל".
גנץ הוסיף כי "בשנים האחרונות חברינו בממשלה ואנחנו פועלים בעקביות כדי להפוך את מפת ההתיישבות ממאבקי הישרדות לתכנון ארוך טווח של יישובים גדולים, חזקים ומבוססים. ההכרזה הזו, לצד קידום אלפי יחידות דיור בכל האזור, היא חלק ממהלך רחב שמעצב מחדש את עתיד בנימין, יהודה ושומרון ומבטיח שמדינת ישראל תמשיך לבנות, להתפתח ולחזק את נכסיה האסטרטגיים בלב הארץ. אני מברך את השר בצלאל סמוטריץ' ואת כל השותפים לקידום המהלך החשוב ומודה להם על השינוי העצום שהם מבצעים בשטח".
בדבריו התייחס גנץ ישירות להצהרותיו האחרונות של נפתלי בנט, לפיהן יקדם פינוי מאחזים ויתמוך באוטונומיה פלסטינית, ואמר: "זו גם התשובה לכל מי שממשיך לחלום על 'אוטונומיה', מדינת טרור בלב הארץ. בעוד אחרים מדברים על מסירת שטחים אסטרטגיים לידי ישות מושחתת ומעודדת טרור, אנחנו מחזקים את האחיזה הישראלית בשטח, בונים יישובים ומעצבים את עתיד האזור מתוך אחריות לביטחון מדינת ישראל".





כתיבת תגובה