היסטוריה בשא-נור: הוצב גן הילדים הראשון לאחר 21 שנה
מבנה גן הילדים הראשון הוצב בשא-נור, 21 שנה אחרי הגירוש. ראש מועצת שומרון יוסי דגן בירך 'שהחיינו' עם המשפחות החלוציות
היסטוריה בצפון השומרון: חודשים ספורים לאחר חזרת ההתיישבות ליישוב שא-נור, הציבה היום (ד') המועצה האזורית שומרון את מבנה גן הילדים הראשון במקום
הצבת המבנה, שבוצעה בסיוע משרד החינוך, המועצה, היישוב ותרומות, מהווה סגירת מעגל לאומית והיסטורית: המהלך מתרחש בדיוק 21 שנים לאחר שגן הילדים המקורי ביישוב נסגר ופונה במסגרת הגירוש מצפון השומרון בשנת תשנ"ה.
בחסדי שמיים, הגן החדש יחל לפעול כבר בשנת הלימודים הקרובה, בראשון לספטמבר, עבור ילדי המשפחות שכבר עלו להתגורר במקום ואלו שעתידות להצטרף אליהן בהמשך. לצד המבנה הראשון, צפויים להיות מוקמים עוד מוסדות חינוך רבים כחלק מהחזון להקמת 18 יישובים חדשים בצפון השומרון, זאת במסגרת "תוכנית ההתחברות" של המועצה האזורית שומרון לחיזוק הריבונות והאחיזה הטריטוריאלית באזור.
נציגי המשפחות וילדי היישוב הנרגשים, יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן – שגורש בעצמו מהיישוב וכעת חזר להתגורר בו כחלק מהשיבה הביתה – סייעו באופן פעיל לפועלים בהנחת המבנים במקומם.
עם החזרת הגן לשא-נור, בירך ראש המועצה יוסי דגן בשם ומלכות "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה", ואמר לילדים בהתרגשות:
"אתם עושים עכשיו היסטוריה! אנחנו מחזירים עכשיו לשא-נור את גן הילדים הראשון אחרי 21 שנה. ואתם זוכים להיות חלק מתיקון ההיסטוריה של עם ישראל. 21 שנה של מאבקים למען העם הזה, למען הארץ הזו של כולנו, למען המדינה הזו, אנחנו נמצאים בתיקון היסטורי של הדבר הנורא הזה. סוף הצדק להגיע, גם אם לוקח לו 21 שנה, הוא מגיע. זה הגן הראשון השנה מתוך רבים שיגיעו ליישובים החדשים שמוקמים בצפון השומרון".
עדי גלברד, שעלתה עם משפחתה להתגורר ביישוב המתחדש, שיתפה אף היא בתחושות הלאומיות:
"אני שמחה ומתרגשת מאוד. כולנו כאן שמחים על הזכות הגדולה להכניס כאן ילדים בעזרת השם בראשון לספטמבר לגן. לראות פה ילדים, גם במעון בעזרת השם, משחקים ושמחים. זו זכות גדולה בשבילנו להיות שותפים וחלק בתיקון העוול הגדול הזה. זאת ההתחלה".
בסיום האירוע הודה דגן לשרים ולגופים השותפים למהלך הריבונות והבינוי:
"אני מבקש להודות לשר ישראל כ"ץ, לשר בצלאל סמוטריץ', לשר יואב קיש, למנהלת ההתיישבות, למנהל האזרחי, לתנועת אמנה, לכל צוות המועצה האזורית שומרון מכל האגפים, ולמעלה כולם – לתושבים והתושבות החלוצים של שא-נור ושל כל היישובים המוקמים. אנחנו כאן כדי לנצח – בשביל כל עם ישראל".





כתיבת תגובה