ההיסטוריה חוזרת: גרעין היישוב נועה עלה לראשונה לשטח
מועצת שומרון ותנועת אמנה החלו בהיערכות המעשית להקמת היישוב נועה בצפון השומרון. ראש המועצה יוסי דגן לגרעין המשפחות: "אנחנו עושים ביחד היסטוריה".
תיקון עוול הגירוש בצפון השומרון עולה שלב: עשרות חברי גרעין המשפחות המיועדים ליישוב החדש 'נועה' עלו לראשונה לשטח יחד עם ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, והחלו בהיערכות המעשית להקמת היישוב.
ההיערכות להקמת היישובים החדשים בצפון השומרון נמצאת בעיצומה. חברי הגרעין הגיעו אל השטח הסמוך ליישוב המתחדש גנים, אשר נעקר במהלך תוכנית ההתנתקות וצפוי להיבנות מחדש בקיץ הקרוב. במקום נערכה ישיבת גרעין ראשונה שסימנה את תחילת העבודה בשטח לקראת העלייה העתידית.
הקמת היישוב 'נועה' מתוכננת כחלק מרצף התיישבותי מתחדש באזור, והוא עתיד לקום כשכן ליישובים גנים וכדים, וכן לעמק דותן ולשא-נור, במטרה לבסס מחדש את האחיזה, הריבונות והביטחון באזור שפונה לפני 21 שנים.
ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, פנה לחברי הגרעין במהלך הסיור המרגש ואמר:
"תזכרו את היום הזה, אנחנו עושים פה היסטוריה ביחד. נועה יהיה יישוב משמעותי, גדול, עם קהילה חזקה, יישוב מרכזי בצפון השומרון המתחדש, שכן טוב לגנים ולכדים, לעמק דותן ולשא-נור".
דגן הוסיף והדגיש את החשיבות האסטרטגית של המהלך: "יהיה כאן יישוב גדול ומפותח, עם אלפי תושבים, מוסדות חינוך וקהילה חזקה. עם ישראל חוזר הביתה לצפון השומרון. אחרי 21 שנה של מאבקים, הצדק מנצח. היישוב הזה, יחד עם כל יישובי צפון השומרון, הוא ציונות וביטחון למדינת ישראל".
בסיום דבריו הודה דגן לשרים ישראל כץ ובצלאל סמוטריץ', לתנועת אמנה ולמזכ"ל התנועה זאב חבר (זמביש), וכן למנהלת ההתיישבות, לחטיבה להתיישבות, לפיקוד מרכז, למנהל האזרחי, לכלל גופי הממשלה ולתושבים החלוצים המובילים את הקמת היישובים החדשים.





כתיבת תגובה