לזכר הגיבורים: אמבולנס ממוגן ירי נחנך ביישוב עלי
במרכז החירום בעלי נחנך אמבולנס ממוגן ירי לזכרם של לוחמי צה"ל ומתנדבי מד"א, רס"ר (מיל') ניתאי מייזלס ורס"ן (מיל') עמישר בן דוד הי"ד, שנפלו בקרבות בעזה.
בטקס מרגש שנערך במרכז החירום ביישוב עלי שבבנימין, נחנך אמבולנס ממוגן ירי חדש של מגן דוד אדום, אשר ישרת את תושבי האזור לחיזוק הביטחון וההתיישבות, ויוקדש לזכרם של שני לוחמי כוחותינו ומתנדבי המערך שנפלו בגבורה בקרבות ברצועת עזה במהלך מלחמת "חרבות ברזל".
האמבולנס הממוגן נחנך לזכרם של רס"ר (מיל') ניתאי מייזלס הי"ד, תושב באר שבע ולוחם שריון בחטיבת המחץ, ורס"ן (מיל') עמישר בן דוד הי"ד, תושב עלי וקצין לוחם בצה"ל. השניים, ששילבו בחייהם בין הגנה על המולדת בחזית לבין הצלת חיים כמתנדבים במד"א, נפלו במהלך התמרון הקרקעי ברצועה.
רכב ההצלה הממוגן נרכש והובא ליישוב הודות לקמפיין גיוס המונים מיוחד שיזמה משפחתו של ניתאי הי"ד, ובסיועה הצמוד של אגודת ידידי מד"א בישראל.
הקשר המיוחד שהוביל להנצחה המשותפת ביישוב עלי נולד באמצעות אביעד, אחיו של ניתאי, המתגורר ביישוב ומתנדב גם הוא בארגון. אביעד הכיר מקרוב את עמישר הי"ד מתוך פעילותם המשותפת וההתנדבות בגזרה. הוא ידע כי הצטיידות באמבולנס ממוגן ירי שיספק מענה רפואי תחת אש עבור היישוב עלי והסביבה הייתה אחת משאיפותיו הגדולות והמרכזיות של עמישר. עם נפילתו של עמישר בקרב, החליטה המשפחה לשלב את ההנצחות יחד, ולהקדיש את רכב ההצלה הממוגן לזכרם של שני הלוחמים.
ניתאי הי"ד, שהיה בן 30 בנופלו, החל את דרכו כמתנדב נוער בשנת 2009 בתחנת מד"א ברחובות ופעל בה במשך כ-3 שנים. בהמשך יצא לשנת מכינה קדם-צבאית, לאחריה התגייס למערך השריון של כוחותינו. לפני כחמש שנים חזר ניתאי להציל חיים בתחנת רחובות, עבר קורס חובשי רפואת חירום והקפיד באדיקות על ביצוע משמרות באמבולנסים ובניידות הטיפול הנמרץ, עד אשר נקרא לשירות מילואים ממנו לא שב.
במשפחה שיתפו ברוח ההחלטה והחיבור האישי בין שני הגיבורים, וציינו כי אביעד הכיר את עמישר מההתנדבות המשותפת וידע כי רכב הצלה מסוג זה היה חלומו: "הצטיידות באמבולנס ממוגן ירי ליישוב הייתה אחת מהשאיפות שלו", ועל כן, כאשר נפל עמישר בקרבות בעזה, "הוחלט שהאמבולנס הממוגן ירי לזכרו של ניתאי יוקדש גם לזכרו של עמישר".







כתיבת תגובה