ראש מועצת קדומים מזהיר מפני תרחיש של היפוך קנים של הרש"פ
ראש מועצת קדומים בוועידת השלטון המקומי: דרשתי לשנות את תרחיש הייחוס לפשיטות רחבות. כדי למנוע טרור למרכז הארץ יש לבטל את הסכמי אוסלו.
ראש מועצת קדומים, עוזאל ותיק, חשף היום (רביעי) בוועידת השלטון המקומי MUNI EXPO 2026 כי דרש מגורמי הצבא לשנות את תרחיש הייחוס הבסיסי לקראת איום מורכב של פשיטות משמעותיות והיפוך קנים מצד הרשות הפלסטינית, ותקף בחריפות את קונספציית ההכלה של המדינה ואת הצעות נפתלי בנט להעברת שטחים.
בפאנל שעסק בסוגיות ביטחוניות בוועידה, הציג ראש המועצה קו התקפי ודרישה לשינוי תפיסתי עמוק מול גורמי הביטחון, לנוכח האיום הגובר מצד הכפרים הערביים הסובבים את היישוב קדומים. ותיק, המשרת שנים רבות במילואים בפיקוד העורף, הבהיר כי התפיסה הנוכחית של מערכת הביטחון מיושנת ואינה תואמת את המציאות בשטח.
לדבריו, בעוד שהרשויות המקומיות ביהודה ושומרון וביישובי קו התפר עברו להתעסק בביטחון סביב השעון, מדינת ישראל נותרה שבויה בקונספציה הישנה של "הכלת טרור" ומרדף אחר שוהים בלתי חוקיים, במקום להיערך לאיומים אסטרטגיים רחבים.
במסגרת זו, הצביע ותיק על איום חדש ומתפתח שכבר נמצא בשטח ואינו זוכה למענה מספק מצד המדינה – איום הרחפנים. הוא חשף כי בתחילת החודש אותרו באחד הכפרים הסמוכים לשכם רחפנים המצוידים בחומרי נפץ. ותיק התריע כי המחבלים לומדים מהלחימה בגזרה הצפונית, וכי האיום הזה עלול להגיע חלילה הן ליישובי יו"ש והן ליישובי קו התפר.
בהמשך דבריו יצא ראש מועצת קדומים חזיתית נגד התוכניות המדיניות להעברת שטחים לידי הרש"פ, ומתח ביקורת נוקבת על דבריו האחרונים של ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט. ותיק הבהיר כי הדרך היחידה להבטחת שלומם של תושבי יהודה ושומרון ומרכז הארץ היא ריבונות וביטול מוחלט של התחייבויות העבר מול מחבלי הרש"פ.
"עם כל הכבוד לתרחיש הייחוס שאתם בניתם לקדומים, הוא לא רלוונטי, ואני מאמן את הרשות שלי לפי תרחיש אחר, רחב יותר", הצהיר ותיק בפאנל. "התרחיש אצל כולנו הוא אחר לגמרי. אני מדבר על פשיטות שהן הרבה, הרבה יותר משמעותית. יש לנו הרבה מאוד כפרים מסביבנו. בחדירת מחבלים – אנחנו נדע לנצח, יהיו נפגעים לצערנו אבל נדע לנצח.
כשיש פשיטה מאוד משמעותית, זה תרחיש הייחוס ולשם אני מכוון את ההיערכות שלנו, בוודאי אם אנחנו מדברים על תרחיש של 'היפוך קנים' מול הרשות הפלסטינית. כך כל הרשויות צריכות לנהוג".
בעניין איום הרחפנים פירט: "בתחילת החודש מצאו באחד הכפרים ליד שכם, ממש לא רחוק מאיתנו, רחפנים עם חומרי נפץ. היום כל מחבל ילד יודע להכין רחפן עם חומרי נפץ באמצעות סרטונים מיוטיוב. זה איום שעדיין אין למדינה פתרון עבורו. המחבלים רואים מה קורה בצפון וזה יגיע חלילה גם ליישובי יו"ש וגם לקו התפר".
בסיום דבריו תקף את הצעות הנסיגה והעברת השטחים: "מדינת ישראל צריכה להבין שהאפשרות היחידה למנוע טרור מיהודה ושומרון כלפי קו התפר ומרכז הארץ, כמו רעננה, השרון ועמק חפר, זה לא לתת את שטחי A ו-B לפלסטינים כפי שאמר השבוע בנט. מה אתה הולך לעשות? לשים את המשטרה הפלסטינית המטורפת הזאת, שמתאמנת בחו"ל על כיבוש יישובים, על ראש ההר כשהם צופים לדרום השרון? זה בטח לא הפתרון. הפתרון היחיד הוא שצריך לבטל את הסכמי אוסלו. רק הביטול של הסכמי אוסלו יביא ביטחון לכל מרכז הארץ וכל עוטף יו"ש מעפולה, דרך תל אביב וראש העין ועד באר שבע".





כתיבת תגובה