דלג לתוכן העמוד

האירוע החל באמצע הלילה, כאשר תושב היישוב הבחין בשתי דמויות חשודות, פעל בתושייה והקפיץ את כיתת הכוננות. בהמשך הוקפצו לנקודה כוחות צה"ל גדולים שפתחו בסריקות ממושכות.

לפנות בוקר, בשעה 04:29, הופעלו ביישוב התראות רשמיות בגין חשש "לחדירת מחבלים", והתושבים נדרשו להיכנס למרחבים מוגנים, לנעול דלתות ולסגור חלונות. 
התושבים היו צריכים להיות במקומות המוגנים עד השעה 11:00 בבוקר.

​במהלך הסריקות איתרו כוחותינו סמוך לגדר ההיקפית עקבות המעידות על חדירה פיזית ליישוב, והחשודים אף תועדו במצלמות האבטחה. על פי הערכות גורמי המקצוע הרקע לאירוע הוא פלילי, וייתכן כי החשודים הצליחו לברוח מהמרחב לפני הגעת הכוחות.

​בעקבות האירוע, ניהל ראש המועצה המקומית בית אריה-עופרים, שרון אלפסי, הערכות מצב שוטפות במשך למעלה משבע שעות יחד עם כלל כוחות הביטחון, צה"ל והמשטרה, תוך עדכון רציף של התושבים.

ראש המועצה, שרון אלפסי, הגיב בחריפות לאירוע והבהיר כי המציאות מחייבת שינוי תפיסתי מיידי:
"האירוע הזה מחדד פעם נוספת את הצורך הדחוף בהגדלת תקציבי הביטחון ליישובים, בחיזוק כיתות הכוננות, בהרחבת המענה הטכנולוגי ובהעמדת כל הכלים והאמצעים הנדרשים להגנה על חיי התושבים".

​אלפסי הוסיף ואמר: "אסור להמתין לאסון הבא. יישובי יהודה ושומרון נמצאים בחזית הביטחונית של מדינת ישראל והמציאות מחייבת השקעה מיידית ומשמעותית במרכיבי הביטחון, בטכנולוגיה וביכולות ההגנה של היישובים כבר עכשיו". בנוסף הדגיש כי "כוחות הביטחון המשיכו וימשיכו בסריקות ובפעילות מבצעית עד לשלילת כל איום ולהבטחת ביטחונם של התושבים".

להצטרפות לקבוצת עדכוני "התיישבות עכשיו" בוואטסאפ

מעוניינים להגיב? לדווח? צרו איתנו קשר במייל האדום

94% אהבו את הכתבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך