דלג לתוכן העמוד

ברקע החשש מפינוי יישובים וכחלק מביצור האחיזה היהודית, הוצב תורן תקשורת חדש לקליטה סלולרית ביישוב שא-נור. המהלך, המהווה תגובה ציונית נחרצת לאיומי הפינוי, נועד לחזק את הביטחון, לשפר את התשתיות ולבסס את הריבונות הישראלית באזור.

​הצבת התורן בשא-נור יצאה לפועל לאחר עבודת תכנון, תיאום וביצוע מאומצת של גורמי המקצוע במינהל האזרחי. הקמת התורן אינה אירוע נקודתי, אלא חלק ממהלך אסטרטגי רחב שמובילה מינהלת ההתיישבות במשרד הביטחון לשיפור תשתיות התקשורת ברחבי יהודה ושומרון. במסגרת תוכנית זו מוקמים בימים אלו 51 תרני תקשורת ברחבי האזור בהשקעה מסיבית של למעלה מ-70 מיליון ש"ח, במטרה לשפר את הכיסוי הסלולרי, להעניק שירות טוב יותר לתושבים ולחזק באופן דרמטי את מרכיבי הביטחון של כוחותינו והמתיישבים.

המהלך נתפס כתשובה ישירה להצהרות פוליטיות של בנט ושותפיו בשמאל בדבר נסיגות ואוטונומיה פלסטינית.

שר האוצר והשר במשרד הביטחון, בצלאל סמוטריץ', תקף בחריפות את דברי בנט והבהיר כי התשובה בשטח תהיה המשך הבנייה:
​"למול דבריו של נפתלי בנט, השר בממשלת איזנקוט, על פינוי יישובים ותמיכה בהקמת מדינה פלסטינית, מהפכת ההתיישבות נמשכת בכל הכוח, ומתבטאת בין היתר בתורן החדש שמבסס את האחיזה היהודית בצפון השומרון. בנט ואיזנקוט יפנו – אנחנו נבנה".

​"הקמת תורן התקשורת בשא-נור היא צורך ביטחוני מציל חיים, אך היא גם אמירה ציונית ברורה שניצחנו וחזרנו כדי להישאר. אנחנו חוזרים לצפון השומרון במעשים ובתשתיות. התיקון של הגירוש הוא תוכנית ההתחברות – הקמת 18 יישובים חדשים, סלילת כבישים, תשתיות, חיבור עם ישראל לערכים הציוניים שמתוכם אנחנו בונים את ארץ ישראל שלנו".

להצטרפות לקבוצת עדכוני "התיישבות עכשיו" בוואטסאפ

מעוניינים להגיב? לדווח? צרו איתנו קשר במייל האדום

92% אהבו את הכתבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך