בנט אומר הערב שהוא מוכן לוותר על שטחי A,B ומעורר סערה בימין
ראש הממשלה לשעבר הציג עמדה המותירה את שטחי A ו-B לאוטונומיה פלסטינית. בימין תקפו בחריפות: "הסכמה להקמת מדינת טרור בלב הארץ".
ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט מציג את משנתו המדינית ומצהיר כי יש לפנות בנייה בלתי חוקית של יהודים ביהודה ושומרון, לצד ויתור על שטחי A ו-B לטובת אוטונומיה פלסטינית.
בריאיון שהעניק לרשת 'כאן 11', התייחס בנט לעתיד פרויקט ההתיישבות ביהודה ושומרון ושרטט את גבולות הריבונות הישראלית לשיטתו. בדבריו הציג עמדה המבחינה באופן מובהק בין השטחים שנמצאים בשליטה אזרחית וביטחונית ישראלית לבין אלו שאינם, תוך שהוא מוותר מראש על הריבונות והרצף הטריטוריאלי בחלקים נרחבים מחבל הארץ. בנט הבהיר כי הוא תומך בהמשך פיתוח ההתיישבות, אך ורק תחת מגבלות החוק הישראלי ובשטחים ספציפיים.
"נפנה בניה בלתי חוקית ביו"ש שנבנתה על קרקע פרטית פלסטינית", הצהיר בנט בריאיון והוסיף: "אני בעד התיישבות חוקית בשטחי C כי אני חושב ששטחי C יהפכו בעתיד להיות חלק ממדינת ישראל".
בהמשך דבריו הבהיר בנט כי שטחי A ו-B, המאוכלסים בצפיפות בערבים, אינם צריכים להערכתו להיות חלק ממדינת ישראל בעתיד: "שטחי A ו-B – יהיו חלק מהאוטונומיה הפלסטינית". משמעות דבריו של בנט, המדבר על אוטונומיה פלסטינית, פירושה בפועל הסכמה להקמת ישות מדינית פלסטינית עצמאית בלב הארץ.
שר האוצר ויו״ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ׳, הגיב בחריפות ואמר:
"בסוף השבוע, ובימים האחרונים אמרתי שאני יודע, שאם הם חלילה יעלו לשלטון ממשלת איזנקוט תפנה את הישובים החדשים והחוות שהקמנו ביהודה ושומרון. עכשיו בנט, שיהיה שר בממשלה של איזנקוט, אומר את זה בקולו: הוא יפנה את החוות".
סמוטריץ' הוסיף ותקף את התוכנית המדינית:
"ולא רק זה, בנט אומר: תוקם ״אוטונומיה פלסטינית״ כלומר מדינת טרור בלב הארץ! ממשלת איזנקוט תקים מדינת טרור פלסטינית ותחריב את הישובים החדשים ואת החוות החקלאיות. אסור לתת להם להקים את הממשלה הבאה".
גם בהנהגת ההתיישבות תקפו בחריפות את הדברים, תוך הדגשת האיומים הביטחוניים הניצבים בפני כוחותינו ותושבי האזור.
ראש מועצת בנימין ויו"ר מועצת יש"ע, ישראל גנץ, מסר בתגובה: "נפתלי בנט הכריז הערב על הקמת מדינת טרור עשר דקות מבית מגוריו ברעננה. כבר היום אנו עומדים מול צבא של כ-50 אלף חיילים חמושים של הרשות – ישות מושחתת, מעודדת טרור שמובלת על ידי איראן".
גנץ קשר בדבריו בין הוויתורים הטריטוריאליים לבין השלכות אירועי שבעה באוקטובר: "אחרי הטבח בעוטף רק מי שמתעלם מהמציאות יכול להציע לתת לצבא הזה שטחים אסטרטגיים בלב הארץ. זו התאבדות מדינית וסיכון חייהם של מיליוני ישראלים. לא נאפשר להפוך את ערי המרכז לעוטף הבא של מדינת ישראל".





כתיבת תגובה